Tuesday, September 7, 2010

Kisah Hidup: Panggilan Untuk Menulis

Malam ni aku tak tahu kenapa aku tidak dapat melelapkan mata. Badan terasa amat lesu dan meletihkan namun mata tetap segar. Otak ku ligat memikirkan sesuatu yang baru ku baca. Adakah benar atau tidak fakta2 yang terkandung di dalam di laman tersebut?. Sungguh runsing aku memikirkannya.

Mungkin kerana fakta tersebut mengenai soal masa depan agama dan bangsaku. Negara?? tiada lagi frasa tersebut di dalam kuota pemikiranku. Soalnya,perlu apa aku berbakti kepada negara yang telah di atur oleh "mereka"? huh,lupakan sebentar isu ini..

Di pagi ramadhan ke 27, aku terpanggil untuk menulis. Mungkin kerana aku tidak mampu untuk menyimpan apa yang selama ini aku pendam. Sudah tiba masanya untuk aku mula mengorak langkah ke hadapan.

Tapi apa yang aku pendam?? apa yang perlu aku mengorak??

Ku pendekkan cerita,
Selama ini aku dan rakan2 ku senantiasa bertukar fikiran tentang isu semasa. Perbincangan mengenai apa jua topik. Mungkin di pandangan insan lain ia hanya sekadar berbual kosong, tp tidak sama sekali oleh "kami". Perbicangan itu akan diperhalusi dari masa ke semasa.

Ya Allah, aku berserah diri kepadamu ya Allah, aku redha dalam segala ketetapanMu, aku menagih janjiMu akan kebangkitan agamaku! sebagaimana firmanMu,

Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu.
|Qs Fussilat 41: 53|

seperti kata2 rasulMu,

Dari Tsauban R.A, dia berkata, telah bersabda Rasulullah SAW, akan datang Panji Panji Hitam dari sebelah Timur, seolah olah hati mereka kepingan kepingan besi. Barangsiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka sekalipun merangkak diatas salju.(dikeluarkan dari Al Hasan bin Sofyan dari Al hafiz Abu Nuaim) (dari kitab Al Hawi lil fatawa oleh Imam Sayuti)

aku menunggu saat itu tiba...(azan subuh berkumandang)



No comments:

Post a Comment